Köp -och leveransvillkor

    Folksams Webbshop drivs i samarbete med Anticimex.
    Frågor angående leveranser, reklamationer eller andra köpvilkor
    kontakta Anticimex via epost: shop@anticimex.se
    Fakturafrågor eller andra frågor gällande betalningslösningar, kontakta Klarna på tel 08-12012010 
    Har du frågor som gäller din försäkring kontakta Folksams kundtjänst på tel 0771 - 950 950

    Priser

    Alla priser som anges i Folksam Webshop är svenska kronor inklusive 25 % moms. Alla produkter säljs var för sig, även om det finns flera produkter på en bild, om det inte uttryckligen står annat i beskrivningen.

    Betalning

    I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Minimum köpgräns 50kr.

    Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Anticimex allmänna villkor.

    Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. 
    För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

    Frakt

    Leverans av din beställning sker inom 3-5 arbetsdagar. Din försändelse skickas antingen som Brev med PostNord eller Paket med Schenker PrivPak. Skickas det med paket får din beställning ett unikt nummer som kan spåras hos Schenker. När paketet är framme hos ombudet skickar dom en avisering till dig med ett specifikt löpnummer som du uppger hos utlämningsstället.

    En fraktkostnad debiteras din order beroendes på leveranssätt och vikt.

    Leverans till andra länder än Sverige kan vi för tillfället inte ombesörja.

    Transport

    Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart 
    anmäla detta till Anticimex på telefon nr 075-245 20 45. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören.

    Reklamation

    Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar Anticimex på telefon 075-245 20 45, 
    så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Tänk på att spara allt emballage! Felaktig eller skadad vara bör reklameras inom 7 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses inte ut av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

    Kundtjänst

    Du når oss via e-post eller på telefon 075-245 20 45 .

    Övrigt

    Minderåriga (under 18 år) får inte genomföra köp utan målsmans godkännande.

    Folksam/Anticimex reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella tryckfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. 
    För köp via Folksams webshop gäller därtill vad som anges i vid var tid gällande köplag respektive konsumentköplag.

    Information om ångerrätt vid köp av vara och/eller tjänst

    Nedanstående information om ångerrätt mm. gäller endast fysisk person som i sin egenskap av konsument tecknar avtal 
    om köp av vara eller tjänst på distans huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Distansavtal är ett 
    avtal som träffas på distans och där kommunikationen uteslutande sker på distans, exempelvis via telefon eller Internet.

    Denna information lämnas till dig som konsument snarast efter det att ett distansavtal har ingåtts

    Näringsidkaren

    Din tjänst och/eller vara har tillhandahållits av Anticimex AB, org.nr. 556032-9285. Adress: Box 47025, 100 74 Stockholm. 
    Tel. 075 245 20 45 .

    Tjänstens och/eller varans huvudsakliga egenskaper

    Anticimex AB tillhandahåller varor och tjänster till konsumenter i huvudsak relaterade till ditt boende. 
    Vi tillhandahåller t.ex. överlåtelsebesiktningar, krypgrundsinstallationer och serviceavtal för krypgrundsavfuktare, medel för bekämpning av skadedjur, brandsläckare mm. Omfattningen av och egenskaperna för din tjänst och/eller vara framgår av avtalsvillkoren för den tjänst och/eller vara du köpt. Finns särskilda villkor för garantier och service framgår även dessa av avtalsvillkoren.

    Vid avtalstjänster är den kortaste avtalstiden är som normalt ett år. I villkor för avtalstjänster återfinns som huvudregel ett villkor 
    om automatisk förnyelse vid förfallodagen. I de fall du har köpt en avtalstjänst har du rätt att säga upp avtalet i förtid enligt vad som framgår av avtalsvillkoren.

    Priset för din tjänst och/eller vara: Har du beräknat priset på bolagets hemsida gäller prisuppgiften till dess ansökningsförfarandet är avslutat. Har priset lämnats i en offert eller liknande gäller prisuppgiften enligt vad som anges i offerten eller annars avtalas. I priset ingår kostnader för skatter, avgifter och leverans om inte annat avtalats. Betalningsvillkoren framgår av dina avtalsvillkor. Ska betalning ske via autogiro gäller i stället villkor för Autogiro.

    Din ångerrätt

    När du tecknar avtal om en vara genom ett distansavtal har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av denna. Vid köp av tjänst gäller att du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att avtalet ingås.

    Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela detta till Anticimex AB. Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen. Du får som huvudregel utöva din ångerrätt endast om den vara du tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Om du utövar din ångerrätt skall du sända tillbaka varan till oss. Ev returkostnader betalas av beställaren. Detsamma gäller material som du har tagit emot vid distansavtal om en tjänst. Om du utövar din ångerrätt ska vi snarast och senast inom 30 dagar från det att vi tog emot varan eller fick meddelande om att tjänsten frånträtts, betala tillbaka till dig vad du betalat.

    Du saknar ångerrätt om distansavtalet avser en tjänst där fullgörandet har påbörjats med ditt samtycke under ångerfristen. Du saknar ångerrätt även i de fall distansavtalet avser en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. I 2 kap. distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) finns ytterligare 
    bestämmelser om ångerrätten.

    Klagomål m.m.

    Har du klagomål kan du framföra dessa till Anticimex AB muntligen eller skriftligen, se kontaktuppgifter ovan. 


    Personuppgifter, kunduppgifter, besiktningsprotokoll mm.

    Vi behandlar personuppgifter hänförliga till bland andra kunder, försäkringstagare, försäkringshavare, betalare och kontaktpersoner. Vi samlar in och behandlar namn- och adressuppgifter, personnummer och i vissa fall även uppgifter om yrke och vissa ekonomiska förhållanden. Vi samlar även in och behandlar uppgifter om fastigheter, byggnader, verksamheter och andra serviceobjekt. Ändamålet med vår behandling är att vi ska kunna teckna, fullgöra och administrera avtal, tillvarata rättsliga skyldigheter, framställa rättsliga anspråk samt för marknadsföring, marknads- och kundanalyser, statistik, samt för att kunna uppfylla de krav som ställs på verksamheten. Uppgifterna är avsedda att i första hand 
    användas av bolag inom Anticimex-gruppen men personuppgifter kan komma att lämnas ut till andra företag, föreningar och organisationer som Anticimex-gruppen samarbetar med, exempelvis försäkringsbolag, fastighetsmäklare och banker, samt till myndigheter när det föreligger skyldighet därom enligt lag.

    En gång om året har du som fysisk person rätt att efter en skriftlig ansökan kostnadsfritt få besked om vilka personuppgifter vi har om dig. Du har också rätt att begära att vi rättar felaktiga personuppgifter som rör dig. Märk ansökan med ”Personuppgiftsansvarig”. Personuppgiftsansvarig är Anticimex AB (556032-9285) med dotterbolaget Anticimex Försäkringar AB (502000-8958), Box 470 25, 100 73 Stockholm.

    Topplista
    Brandsläckare pulver röd 6 kg
    Brandsläckare pulver röd 6 kg
    398 kr
    Brandvarnare Mini sammankopplingssbar
    Brandvarnare Mini sammankopplingssbar
    339 kr
    Disk -och Tvättmaskins underlägg D60
    Disk -och Tvättmaskins underlägg D60
    189 kr
    Åskskydd 5 kontakt inkl USB
    Åskskydd 5 kontakt inkl USB
    479 kr
    Smartwater DNA märkning
    Smartwater DNA märkning
    699 kr