Folksams säkerhetsbutik drivs i samarbete med Anticimex.
Frågor angående leveranser, reklamationer eller andra köpvilkor
kontakta Anticimex via mail shop@anticimex.se
Fakturafrågor eller andra frågor gällande betalningslösningar, kontakta Klarna på tel 08-12012010
Har du frågor som gäller din försäkring kontakta Folksams kundtjänst på tel 0771 - 950 950
Priser
Alla priser som anges i Folksams säkerhetsbutik är svenska kronor inklusive 25 % moms. Alla produkter säljs var för sig, även om det finns flera produkter på en bild, om det inte uttryckligen står annat i beskrivningen.
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Minimum köpgräns 50kr.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Anticimex allmänna villkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. Frågor gällande er betalning, kontakta Klarna via klarna.com/kundservice
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation
Företagsköp
Fakturabetalning för företagskunder hanteras av Klarnas samarbetspartner Billie.
Vid företagsköp är det viktigt att notera att leveransadressen måste vara registrerat hos Bolagsverket, annars kan vi inte leverera din beställning mot faktura.
För information om din betalning, t.ex fakturafrågor kontakta Billies Köparportal
Frakt
En fraktkostnad debiteras din order beroendes på leveranssätt och vikt.
Leverans av din beställning sker inom 2-4 arbetsdagar. Din försändelse skickas antingen som Brev med PostNord eller Paket med Bring. Via mail kommer ett unikt sändningsnummer när ordern har skickats, där man kan följa leveransens. Varubrevet delas ut till din postlåda medans paket skickas till ett paketombud i din närhet. När paketet är framme hos paketombudet skickar dom en sms-avisering till dig när du kan hämta ut ditt paket. I smsét står ett specifikt löpnummer/id-nummer som du uppger hos utlämningsstället tillsammans med din legitimation. Vissa produkter skickas direkt från våra leverantörer och i dessa fall så kan er beställning komma att delas upp och levereras i olika försändelser.
Leverans till andra länder än Sverige kan vi för tillfället inte ombesörja.
Vi på Anticimex jobbar aktivt tillsammans med våra speditörer för att optimera våra transporter och frakta våra varor så miljövänligt som möjligt.
Läs mer om våra speditörers hållbarhetsarbete här:
PostNord
https://www.postnord.se/om-oss/hallbarhet
Bring
https://www.bring.se/miljo
DHL
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/hallbarhet.html
Transport
Anticimex ansvarar för de varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Vid mottagande av försändelsen går ansvaret över på dig som konsument, det är därför viktigt att du kontrollerar att godset inte är transportskadat. En skada som är synlig eller dold vid mottagande skall anmälas omgående till Anticimex, (dock senast inom 7 dagar från och med att du mottagit varan) Vi vill även att du skriftligt anmäler synlig transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Anticimex kundservice via mail: shop@anticimex.se När du anmäler en transportskada vill att du bifogar bilder på den skadade produkten samt på emballage (transportkartong och originalförpackning). Glöm inte att notera ditt ordernummer då det kommer att behövas för att hantera ditt ärende. Tänk på att behålla allt emballage och produktens originalförpackning, dessa kan komma att behövas vid en reklamationsprocess mot speditören.
Extra avgift för ej uthämtade Ombudspaket.
Vi skickar våra paket med Bring till ett paketombud i din närhet.
Du får en avisering per SMS samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Vi aviserar det mobilnummer som du angav vid din beställning. Observera att paket ligger hos ditt Ombud i normalt 8-10 dagar, därefter returneras det till oss. Kontrollera aviseringen från paketombudet när du senast måste hämta ut din leverans. Om paketet inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig 199 kronor oavsett köpesumma för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss med returfrakt som betalas av dig. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
Reklamation
Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar Anticimex via e-post , shop@anticimex.se .
så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Tänk på att spara allt emballage! Felaktig eller skadad vara bör reklameras inom 7 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses inte ut av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Returpolicy
Vid fel på beställningen där vi skickat fel produkt eller om produkten är skadad så kontaktar du oss via mail: shop@anticimex.se så återkommer vi till dig med en retursedel.
Om du ångrar ditt köp av någon orsak, kontakta oss via mail på shop@anticimex.se och informera oss om returen. Returnera till nedanstående adress och bifoga följesedeln i leveransen.
Vill ni att vi tar fram en retursedel åt er så kan vi göra det, mot en kostnad på 69kr. Denna kostnad dras av på den summa som ska återbetalas. Efter det att vi mottagit din retur så korrigeras din faktura. Om fakturan inte är betald ännu så kan det vara bra att kontakta Klarna och be dom "pausa" din faktura tills det att returärendet är avklarat. Om du förskottsbetalat din order med kreditkort kommer pengarna att föras tillbaka till ditt konto inom 7 dagar.
Telefonnummer till Klarna är 08-12012010
Returadress:
Anticimex
Aditro logistics
Prognosgatan 1
504 64 Borås
Kundtjänst
Du når oss via, e-postshop@anticimex.se
Övrigt
Minderåriga (under 18 år) får inte genomföra köp utan målsmans godkännande.
Folksam/Anticimex reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella tryckfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.
För köp via Folksams säkerhetsbutik gäller därtill vad som anges i vid var tid gällande köplag respektive konsumentköplag.
Information om ångerrätt vid köp av vara och/eller tjänst
Nedanstående information om ångerrätt mm. gäller endast fysisk person som i sin egenskap av konsument tecknar avtal
om köp av vara eller tjänst på distans huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Distansavtal är ett
avtal som träffas på distans och där kommunikationen uteslutande sker på distans, exempelvis via telefon eller Internet.
Denna information lämnas till dig som konsument snarast efter det att ett distansavtal har ingåtts
Näringsidkaren
Din tjänst och/eller vara har tillhandahållits av Anticimex AB, org.nr. 556032-9285. Adress: Box 47025, 100 74 Stockholm.
Tel. 075 245 10 00 .
Tjänstens och/eller varans huvudsakliga egenskaper
Anticimex AB tillhandahåller varor och tjänster till konsumenter i huvudsak relaterade till ditt boende.
Vi tillhandahåller t.ex. överlåtelsebesiktningar, krypgrundsinstallationer och serviceavtal för krypgrundsavfuktare, medel för bekämpning av skadedjur, brandsläckare mm. Omfattningen av och egenskaperna för din tjänst och/eller vara framgår av avtalsvillkoren för den tjänst och/eller vara du köpt. Finns särskilda villkor för garantier och service framgår även dessa av avtalsvillkoren.
Vid avtalstjänster är den kortaste avtalstiden är som normalt ett år. I villkor för avtalstjänster återfinns som huvudregel ett villkor
om automatisk förnyelse vid förfallodagen. I de fall du har köpt en avtalstjänst har du rätt att säga upp avtalet i förtid enligt vad som framgår av avtalsvillkoren.
Priset för din tjänst och/eller vara: Har du beräknat priset på bolagets hemsida gäller prisuppgiften till dess ansökningsförfarandet är avslutat. Har priset lämnats i en offert eller liknande gäller prisuppgiften enligt vad som anges i offerten eller annars avtalas. I priset ingår kostnader för skatter, avgifter och leverans om inte annat avtalats. Betalningsvillkoren framgår av dina avtalsvillkor. Ska betalning ske via autogiro gäller i stället villkor för Autogiro.
Din ångerrätt
När du tecknar avtal om en vara genom ett distansavtal har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av denna. Vid köp av tjänst gäller att du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att avtalet ingås.
Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela detta till Anticimex AB. Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen. Du får som huvudregel utöva din ångerrätt endast om den vara du tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Om du utövar din ångerrätt skall du sända tillbaka varan till oss. Ev returkostnader betalas av beställaren. Detsamma gäller material som du har tagit emot vid distansavtal om en tjänst. Om du utövar din ångerrätt ska vi snarast och senast inom 30 dagar från det att vi tog emot varan eller fick meddelande om att tjänsten frånträtts, betala tillbaka till dig vad du betalat.
Du saknar ångerrätt om distansavtalet avser en tjänst där fullgörandet har påbörjats med ditt samtycke under ångerfristen. Du saknar ångerrätt även i de fall distansavtalet avser en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. I 2 kap. distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) finns ytterligare
bestämmelser om ångerrätten.
Använd denna blankett om du ångrar ett köp och vill returnera en produkt, klicka här
Klagomål m.m.
Har du klagomål kan du framföra dessa till Anticimex AB muntligen eller skriftligen, se kontaktuppgifter ovan.
Läs om vår intigritetspolicy på anticimex.se